Klaar voor vertrek - Reisverslag uit , van Annelieke Duker - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit , van Annelieke Duker - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: Annelieke Duker

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

03 Juli 2012 | ,

Beste allemaal,

Over 3 dagen vertrek ik naar Kenia. Ik ga hier werken voor de Il Ngwesi Community Trust. Deze organisatie beheert een Maasai ranch waar zo’n 11 communities wonen. Ik ga mij bezig houden met de beschikbaarheid van water voor huishoudelijke gebruik en voor mogelijk meer geirrigeerde landbouw in het gebied. Ik zal daarvoor veel samenwerken met de verschillende Water User Associations.
Ik kom te wonen in Nanyuki, een plaats van zo’n 30.000 inwoners aan de voet van de Mount Kenya, op 200km afstand van Nairobi. Hier bevindt zich mijn kantoor, en ik zal regelmatig naar de verschillende dorpen reizen op mijn pikipiki (motor). Uiteraard nadat ik eerst een goede off-road cursus heb gevolgd :-). De eerste week start ik in Nairobi, waar ik nog een training met andere VSO-ers krijg, o.a. de basics Swahili.

Ik kijk er enorm naar uit om in Kenia aan de slag te gaan. Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden van mijn nieuwe leven via deze blog.

Tot slot, aan iedereen die mijn hardloop/inburgeringsactie gesponsord heeft: heel erg bedankt! De actie heeft 1336,98 euro voor VSO opgebracht, geweldig! En daar komt nog 110 euro van Koninginnedag bij.

Liefs,
Annelieke

• 03 Juli 2012 - 09:27

Wouter:

Hoi Annelieke,

Succes met pakken, veel plezier in Kenia en we spreken elkaar vast wel weer eens in de komende maanden via Skype oid!

Groetjes,

Wouter

PS: Ik laat het sowieso weten als er babynieuws is...

• 03 Juli 2012 - 15:23

Erik:

Jambo! Bekendste swahili kreet blijft natuurlijk hakuna matata, maar die ken je al ;) Succes met de reis en cursus en bovenal: geniet :)

• 04 Juli 2012 - 04:45

Emilie:

Tot in Nanyuki, safari njema!
    Keep it cool, you get the best...

• 06 Juli 2012 - 11:41

Renate:

Goede reis en héél veel succes Annelieke! Ik ga je zeker volgen.

Hartelijke groet,
    Renate
    VSO

• 07 Juli 2012 - 11:17

Wendy:

Hé meis, hoe was je reis, goed aangekomen? Hoe is het in Nairobi?
    We zijn benieuwd! liefs